فرش ۱۲۰۰ شانه کاشان
فرش ۱۲۰۰ شانه کاشان بشناسیم
زمان مطالعه: 2 دقیقه

درمورد  فرش ۱۲۰۰ شانه کاشان بیشتر بدانیم – فرش بخشی از خانه و زندگی ایرانیان از قدیم الایام بوده است و هنوز هم با وجود اینکه طرح های مدرن و بدون فرش رواج بیشتری در ایران یافته است اما همچنان فرش ایرانی و فرش های شهرهای مشهور ایرانی مثل فرش تبریز، فرش کاشان، فرش مشهد و فرش های مشابه جایگاه خود را حفظ کرده اند.

برای دیدن طرح و نقش های فرش 1200 شانه اینجا کلیک کنید.

معرفی فرش ۱۲۰۰ شانه

زمانی که صحبت از شانه فرش به میان می آید منظور تعداد گره یا ریشه در عرض فرش می باشد. که هر چه شانه فرش بالاتر باشد فرش ریز نقش تر و زیباتر است. فرش ۱۲۰۰ شانه از جدیدترین و به روز ترین فرش ها ی موجود در بازار است که با وضوح بیشتری می توانید نقشه فرش را ببینید.

فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم 3600 اولین بار توسط صنعت تولید فرش کاشان تولید گردید که زیبایی بی نظیر و نمایان بودن طرح و رنگ فرش وصف نشدنی است. گیرایی و جذابیت بالای این فرش به خاطر کیفیت بالا و زیبایی بی نظیر طرح و رنگ آن می باشد.

برای آشنایی با انواع فرش ماشینی این مقاله را بخوانید. 

تراکم استاندارد فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه کاشان:

مقدار تراکم فرش ماشینی به این معناست که در یک متر از طول فرش چند ردیف پود استفاده شده است! پس اگر در مشخصات فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه کاشان ذکر شده که این فرش از تراکم 3600 برخوردار است. به این معناست که در بافت هر یک متر از طول این فرش 3600 ردیف پود استفاده شده است.

اما پود های به کار رفته در فرش ماشینی از پشت فرش قابل دیدن نیستند! پس چطور می توانیم متوجه شویم که آیا مقدار تراکمی که در ویژگی های فرش ذکر شده درست است یا نه؟!

برای پاسخ به سوال بالا ابتدا باید به این نکته مهم اشاره کنیم که در تکنولوژی بافت فرش ماشینی کاشان برای بافت هر یک رج (یک ردیف از گره های عرضی) سه پود استفاده می شود. که به ترتیب به آنها پود زیر، پود میانه، و پود رو گفته می شود! در حالی که بافت فرش دستباف به ازای هر رج، بسته به نوع فرش از یک یا نهایتا 2 ردیف پود استفاده می شود.

ساختار فرش ماشینی

قیمت فرش ۱۲۰۰ شانه

همان‌طور که همه می دانند با بالا رفتن تراکم و شانه فرش قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند. قیمت فرش ۱۲۰۰ شانه نسبت به فرش های 700 شانه و 1000 شانه بالاتر است و با توجه به ابعاد فرش قیمت فرش نیز تعیین می گردد. برای خرید بهتر می توان طرح مورد نظر را در فروشگاه اینترنتی فرش امیرکبیر با قیمت درب کارخانه خریداری کرد.برای اطلاع از لیست قیمت می توانید در قیمت فرش ماشینی ،لیست را مشاهده نمایید.