فرش ماشینی طرح دستباف، اثری نفیس و منحصر به فرد از هنرمندان ایرانی
فرش ماشینی طرح دستباف ، اثری نفیس و منحصر به فرد از هنرمندان ایرانی
زمان مطالعه: 5 دقیقه

فرش ماشینی طرح دستباف

امروزه اگر سری به فروشگاه­های فرش در هر جای ایران بزنید، فرش­هایی را می­بینید که در طرح­ها و نقوش بسیار متنوع و جدید عرضه شده­اند. اما با این حال هنوز درصد زیادی از ایرانیانی که بودجه مناسب با خرید فرش دستباف ندارند، ترجیح می­دهند از میان طرح­های جدید، به سراغ فرش ماشینی طرح دستباف بروند. در واقع معنای فرش اصیل ایرانی هنوز هم برای خریداران یعنی همان طرح و نقش فرش­های دستباف قدیمی.

 

تفاوت میان فرش ماشینی دستباف گونه و فرش دستباف تنها در طرح و نقش نیست

 

فرش ماشینی دستباف گونه

گاهی دیده می­شود فرش ماشینی با طرح­های جدید و مدرن بافته شده اما نام فرش ماشینی طرح دستباف روی آن است. علت این نام گذاری این است که علاوه بر طرح، ظرافت در بافت فرش نیز می­تواند یک فرش ماشینی را به فرش دستباف شبیه سازد. در فرش­های دستباف، تار و پود و خاب فرش با ظرافتی مثال زدنی در هم آمیخته­اند و منجر به شکل گیری یک نقش بسیار ظریف و زیبا شده­اند. به همین دلیل تولید کنندگان فرش ماشینی با بالا بردن میزان تراکم و تعداد شانه فرش، آن را از لحاظ ظرافت به فرش دستباف شبیه کرده­ و نام فرش دستباف گونه روی آن گذاشته­اند.

همچنین نوع گره نخ خاب به دور تار فرش در فرش­های دستباف به گونه­ای خاص است که این نیز وجه مشترکی دیگر میان فرش­ طرح دستباف و دستباف است. البته در نوع ماشینی این گره­ها با چسب و در نوع دستباف گره­ها با دست محکم می­شوند.

 

 

بهترین فرش ماشینی دستباف گونه باید چند شانه باشد؟

همانطور که پیش­تر گفتیم، هر چقدر تعداد شانه ­های یک فرش ماشینی بیشتر باشد، ظرافت در بافت آن بیشتر نمایان می­شود و فرش شباهت زیادی به دستباف اصیل پیدا می­کند. معمولاً فرش­های زیر ۷۰۰ شانه به طور کلی از این رقابت خارج می­شوند و عنوان بهترین فرش ماشینی طرح دستباف نیز، به فرش­های ۱۵۰۰ شانه می­رسد که البته از سایر فرش­های ماشینی قیمت بالاتری دارند.

به دلیل تعداد بالای شانه در این فرش ها ما شاهد ریز نقش شدن و زیبا بودن این فرش ها هستیم. فرش هایی که با تراکم عرضی ۱۵۰۰ شانه هستند و تراکم طولی بالای ۴۵۰۰ دارند و در تار و پود آن ها نخ اکریلیک هیت ست استفاده شده است. این فرش ها دارای ریز نقشی، لطافت، انعطاف پذیری و زیبایی هستند. ارتفاع نخ خاب فرش های دستباف گونه به دلیل تراکم بالای آن ها نسبت به فرش های ۷۰۰ و ۵۰۰ شانه کمتر است. نرمی این دسته از فرش ها بسیار بالا بوده و جز فرش های  ماشینی طرح دستباف درجه یک هستند.

خرید فرش دستباف نما به قیمت کارخانه

فرش امیرکبیر با هدف ارائه بهترین فرش های ماشینی کاشان و رضایتمندی مشتری در خرید فرش کاشان اینبار به عرضه فرش دستباف نما پرداخته و توانسته تا باکیفیت ترین فرش ها را به بازار فرش ماشینی و همچنین علاقه مندان فرش ماشینی کاشان ارائه دهد . برای مشاهده انواع فرش های کاشان وارد صفحه اصلی این وب سایت شده و تمامی مدل فرش های ماشینی را همراه با مشخصات و رنگ بندی مشاهده کنید . قبل از آنکه به خرید فرش ماشینی بپردازید ، قیمت کالای مورد نظرتان را با قیمت فرش در وب سایت فرش امیرکبیر مقایسه کرده و از کیفیت آن مطمئن شوید.

نکات مهم برای خرید فرش طرح دستباف

مهم ترین نکته ای که در خصوص فرش های ماشینی طرح دستباف مطرح است توجه به ویژگی های ظاهری نظیر رنگ است. طرح و رنگ فرش حتما باید با توجه به دکوراسیون منزلتان انتخاب و خریداری شود. مورد دوم توجه به تراکم و الیاف فرش ماشینی طرح دستباف است همان طور که بالاتر به ان اشاره کردیم هر چه تعداد شانه و تراکم فرش بیشتر باشد و الیاف آن درجه یک باشد این محصول با کیفیت تر است و قیمت آن هم طبیعتا بالاتر است.

جنس نخ فرش

همان طور که می دانید مهم ترین و اساسی ترین موردی که باید در خرید فرش ماشینی طرح دستباف به ان توجه ویژه کرد نخی است که در تار و پود فرش تنیده می شود از این رو انتخاب یک محصول مرغوب و با کیفیت می تواند مرغوبیت فرش شما را نیز تضمین کند. نخ فرش باید فاقد پرزدهی، ضد حساسیت، مرغوب و با رنگ های ثابت باشد تا در حین شستشو دچار افت کیفیت نشود. چنین الیافی می تواند برای شما تا چندین سال فرش مرغوب و مناسب باشد و شما از داشتن آن احساس رضایت داشته باشید.

ابعاد و اشکال

فرش ماشینی طرح دستباف مانند سایر فرش های دیگر دارای ابعاد و اشکال مختلفی است و شما می توانید متناسب با سبک دکوراسیونتان برای خرید این نوع فرش اقدام نمایدد و آن را به طور خاص و ویژه برای اتاق های پذیرایی استفاده کنید. فرش های دستبافگونه را شما هم می توانید برای سبک دکوراسیون کلاسیک و هم سبک دکوراسیون مدرن استفاده نماییید.