انتی باکتریال
فرش آنتی باکتریال
زمان مطالعه: 2 دقیقه

فرش جز لاینفک زندگی انسان ها شده است و نقش زیادی را در دکوراسیون خانه ایفا می کند . اخیرا بحث ارتباط بین افزایش بیماری آسم و الرژی و نواحی فرش شده در مجامع علمی و پزشکی مطرح است و استفاده از فرش یا (پوششها ی نرم) در بیمارستان ها و مدارس و یا مراکز بهداشتی به علت رشد باکتری ها مورد بحث قرار گرفته است . به همین خاطر فرش آنتی باکتریال یکی از موضوعات داغ ای روز ها در خرید فرش شده است.

ایجاد خاصیت آنتی باکتریال در فرش های ماشینی با استفاده از فناوری نانو

محققان در طی تحقیقات صنعتی که انجام داده اند توانسته اند با استفاده از نانو نخ و ذراتی با خاصیت ضد باکتری تولید کنند . این نخ ها در بافت فرش ها مورد استفاده قرار می گیرند و در مکان های پر رفت و آمد دچار بو گرفتگی نمیشوند که تنها دلیل داشتن خاصیت ضد باکتری می باشد

این مسئله اهمیت و ضرورت آنتی باکتریال کردن را مشخص می کند . فناوری نانو ، موجب ساخت ذرات در ابعاد نانو شده است . ذرات نانو نقره این امکان را فراهم آورده اند که با کمترین غلطت بتوانیم خاصیت ضد میکربی بسیار قوی از فلز نقره داشته باشیم . تولید الیاف نانو سیلوری ضد باکتری در مقابل ویروس ها ، قارچ ها و رشد سریع باکتری های مقاوم است .

روش تولید الیاف اکریلیک نانو سیلور ضد باکتری ، به منبع خارجی برای تحریک مانند اشعه UV فرابنفش نیازی ندارد تا بتواند فعالیت ضد میکروبی خود را شروع کند . نخ هایی که در بافت فرشها مورد استفاده قرار می گیرند و خاصیت نانویی دارند باعث می شوند که فرش دارای خاصیت ضد باکتری باشد و در مسیرهای پر رفت و آمد دچار بو گرفتگی نشوند .

فرش آنتی باکتریال

این نوع از فرش ها به دلیل داشتن خاصیت دفع مایعات ضد لکه می باشند و زمانی که روی آن ها آب و یا هر لکه ی دیگری ریخته شود با تابش نور خورشید به آن ، لکه از بین می رود .

همچنین به خاطر داشتن ویژگی های موجود در الیاف آن ، امکان جذب گازهای سمی و پالایش هوا وجود دارد و زمانی که آن ها در معرض نور خورشید قرار می دهید مواد آلاینده ای که توسط آن جذب شده به وسیله ی نور خورشید تجزیه می شود .

یک پیشنهاد

اگر شما توانایی خرید تمامی فرش های ماشینی منزل که آنتی باکتریال است را ندارید می توانید تنها اتاق خواب خود و فرزندتان را از این مدل فرش ها استفاده کنید چرا که همه ما می دانیم کودکان زمان زیادی را برای بازی کردن در اتاق خواب خود صرف می کنند در این حین ممکن است وسایلی که بر روی فرش افتاده است را در دهن خود کنند و اگر فرش اتاق دچار آلودگی ها و بیماری هایی مانند ویروس کرونا شده باشد وارد سیستم گوارشی آن ها شود و کودک شما را درگیر کند .