فرش ماشینی اسپرت کاشان
فرش ماشینی اسپرت، یک انتخاب ویژه و مطابق مد روز
زمان مطالعه: 3 دقیقه

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

فرش ماشینی اسپرت

فرش ماشینی اسپرت امروزه یکی از پرطرفدارترین فرش­ های ماشینی است، به خصوص در میان افرادی که علاقه به دکوراسیون­ های مدرن دارند. هر چند فرش ایرانی از دیرباز به طرح­ های سنتی مشهور بوده است، اما امروزه فرش­ های اسپرت تمام محدودیت­ها در رنگ و نقش فرش­های قدیمی را کنار زده ­اند و شما می توانید این صنایع دستی اصیل را با هر طرح و رنگی خریداری کنید.

وقتی از فرش حرف می­زنیم لزوماً منظورمان قالی­ های سنتی با طرح و نقش­ های کلاسیک اسلیمی و ترنج نیست. شما می­ توانید برای دکوراسیون مدرن و به روز منزل خود، یک فرش ماشینی اسپرت بسیار زیبا در نظر بگیرید که به خوبی با فضای خانه هماهنگ شود. این در واقع امتیاز بزرگ فرش ­های ماشینی امروزی است که در هر طرح و نقشی بافته و به بازار ارائه می­شوند. به این ترتیب هر مشتری با هر سلیقه ­ای می­تواند فرش ماشینی دلخواه خود را پیدا کند.

فرش­ اسپرت چه تفاوت­هایی با فرش کلاسیک دارند؟

فرش ماشینی اسپرت کاشانباید به شما بگوییم به جز طرح و نقش در واقع هیچ تفاوتی میان فرش ماشینی اسپرت و فرش کلاسیک ایرانی وجود ندارد. برای تمام فرش­ های ماشینی خصیصه­ هایی تعریف می­شود که هنگام خرید باید مورد توجه قرار گیرند. برای مثال هنگام خرید فرش ماشینی باید به تراکم عرضی و طولی آن دقت کنید. به زبان ساده ­تر، تعداد شانه فرش نکته­ ای مهم است که هم برای فرش­ کلاسیک و هم فرش ماشینی اسپرت تعریف می­شود.

آن چه بین این این فرش­ ها تمایز ایجاد می­کند نقش­های جدید و رنگ و آب منحصر به فردی است که در فرش­ های کلاسیک به چشم نمی ­خورد. در طراحی نقش فرش­ های اسپرت گاهی تنها از اشکال هندسی ساده و چند رنگ محدود استفاده می­شود. همچنین اگر به دنبال طرح­ های فانتزی هستید می­ توانید آن­ها را در فرش ماشینی اسپرت پیدا کنید. برای دکوراسیون منزل، اتاق کودکان، محل کار و … فرش اسپرت می­توان یک انتخاب خاص و شیک باشد.

دو نکته مهم در خرید فرش­های­ اسپرت

اگر به کیفیت اهمیت زیادی می­دهید، سعی کنید فرشی با تراکم بیش از ۵۰۰ شانه خریداری کنید. همچنین از فروشنده درباره جنس الیاف به کار رفته در فرش ماشینی نیز سؤال کنید. برای مثال معمولاً فرش اسپرت بافته شده با نخ اکریلیک هیت ست شده، از کیفیت مناسبی برخوردار است. با این وجود می ­توانید قبل از خرید با یک کارشناس مشورت نمایید.

قیمت فرش اسپرت

فرش ماشینی در قیمت گذاری از قوانین خود تبعیت می نماید. آگاهی از این قوانین می تواند در کشف قیمت درست فرش ماشینی موثر باشد. به عنوان مثال مدل و طرح در قیمت گذاری فرش ماشینی بی تاثیر است. به همین دلیل  طرح اسپرت با فرش ماشینی طرح سنتی مشابه خود از نظر تراکم و جنس هیچ گونه تفاوتی از نظر قیمت ندارد. قیمت فرش اسپرت به تراکم فنی و تجاری و همچنین چنس الیاف به کار رفته در آن بستگی دارد. البته موارد دیگری نیز در قیمت فرش ماشینی اسپرت موثر است که برای آگاهی از آن می توانید از متخصصین فرش پرسش نمایید.

نتیجه

اگر شما می‌خواهید فرشی را انتخاب کنید که:
1- فانتزی باشد
2- طول عمر بالایی داشته باشد
3- کیفیت خوبی داشته باشد
می‌توانید فرش‌های وینتیج یا همان کهنه‌نما یا به عبارتی فرش پتینه را انتخاب کنید.
این فرش‌ها در تراکم ۱۲۰۰ شانه و ۷۰۰ شانه تولید می‌شوند که پیشنهاد ما به شما می‌باشد.

فرش وینتیج گل برجسته که از نخ اکریلیک تولید شده است بسیار موردپسند می‌باشد. پود این فرش‌ها از جنس چله می‌باشد یا به عبارتی از جنس پلی‌استر پنبه در تولید آن استفاده می‌شود. در مجموع فرش وینتیج بهترین و باکیفیت‌ترین جذاب‌ترین و باکلاس‌ترین و لاکچری‌ترین فرش ممکن می‌باشد. البته شاید قیمت این فرش‌ها کمی زیاد باشد. اما به نسبت کیفیت و جذابیت و دوام بسیار بالایی که دارد ارزش انتخاب خواهد داشت.
اگر می‌خواهید فرشی با قیمت مناسب انتخاب کنید می‌توانید از دسته فرش‌های گبه خریداری کنید. این فرش‌ها معمولاً تراکم کمتری دارند مثلاً با تراکم ۴۰۰ شانه ۴۴۰ و ۳۵۰ شانه تولید می‌شوند. تراکم ریشه‌ها در این فرش کمتر هست و خواب فرش بیشتر است. نخ تولید شده در این فرش‌ها معمولاً پروپیلن می‌باشد و پود فرش جوت یا کنف می‌باشد.

  در ادامه چندین طرح اسپرت و وینتیج برایتان میاوریم :

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][electro_vc_products_multi_category category=”2158″ instock=”true” title=”فرش های وینتیج” limit=”12″][/vc_column][/vc_row]