فرش ماشینی اصفهان
فرش ماشینی اصفهان، یادآور فرهنگ و هنر نصف جهان
زمان مطالعه: 3 دقیقه

فرش ماشینی اصفهان

فرش ماشینی اصفهان یکی از معروف­ ترین فرش­های ایرانی است که در طرح و نقش­ه ای بسیار زیبا و اصیل به بازار عرضه می­گردد. هنرمندان اصفهانی از دیرباز در زمینه صنایع دستی فعال بوده­ اند و در حوزه فرش نیز آثاری چشم نواز خلق کرده­اند. اگر به دنبال یک فرش ایرانی واقعی هستید به سراغ فرش اصفهان بروید.

فرش، از جمله قدیمی­ ترین صنایع دستی ایرانی است که نمی ­توان آن را تنها به شهر خاصی اختصاص داد. زیرا امروزه در بسیاری از شهرهای ایران، مجموعه­ های بزرگ تولید کننده فرش مشغول به کار هستند و این کالای اصیل هنری را با بهترین کیفیت و در زیباترین طرح ­ها به بازار عرضه می­کنند. در این میان فرش ماشینی اصفهان، یکی از انواع مشهور فرش ماشینی به حساب می ­آید. اصفهان، این شهر پرآوازه که به عنوان مهد فرهنگ ایران شناخته می­شود، در این زمینه نیز از رقیبان خود جا نمانده است.

خوب است بدانید وقتی درباره فرش ماشینی اصفهان صحبت می­کنیم، ممکن است دو منظور داشته باشیم. اول، منظور ما فرشی است که توسط تولید کنندگان اصفهانی به بازار فرش ایران عرضه شده باشد. دوم، درباره فرش ماشینی طرح اصفهان صحبت می­کنیم. جالب است بدانید یکی از طرح­های مشهوری که برای بافت قالی از آن استفاده می­شود، اصفهان نام دارد که نقشی زیبا و پرطرفدار در میان فرش ­های ایرانی به حساب می­آید.

خرید فرش اصفهان

با وجود تنوع بسیار تولید کنندگان فرش ماشینی، خرید فرش در اصفهان یکی از سخت ترین کارهای مردم اصفهان می تواند باشد، چرا که در انتخاب طرح ها های متنوع، مواد اولیه و برند و کیفیت بافت نیز از دغدغه های همیشگی آنان تلقی می شود.

همانطور که می دانید فرش ایرانی در دنیا قدمت طولانی دارد و تقریباً در خانه هر ایرانی فرش وجود دارد و اصفهان نیز از این قاعده مستثنی نیست، اما برای اینکه بتوانید در اصفهان فرش خوبی خرید کنید و صد البته پول زیادی هم ندهید باید چه کار کرد؟

توصیه ما به شما اگر قصد خرید فرش در اصفهان را دارید، خرید اینترنتی فرش ماشینی از فروشگاه فرش امیرکبیر است.

شهر زیادی در ایران زبانزد تولید فرش های دستباف هستند، اما میتوان بهترین های فرش ماشینی را از کاشان خریداری کرد.

به دلیل فاصله شهر اصفهان به شهرهای تولیدکننده فرش ماشینی، و هزینه های سنگین مسافرت به این شهرها و از سوی دیگر قیمت های بالای فرش ماشینی در شهر اصفهان، بهترین کار خرید اینترنتی فرش است.

طراحی جذاب و اصیل

فرش ماشینی اصفهان هنر نصف جهان

فرش اصفهان، سراسر اصالت و زیبایی است، همانند شهر شناسنامه دار اصفهان، که از دوران صفوی تا به اکنون، در هنر و فرهنگ پیشتاز بوده است. در فرش­ های ماشینی اصفهان می­توانید اصیل­ ترین و سنتی­ ترین طرح­های ایرانی که برگرفته از پیشینه پرافتخار ایرانیان است را مشاهده کنید. نقوش زیبای اسلیمی و لچک و ترنج و همچنین نقش­هایی که برگرفته از آثار تاریخی مشهور اصفهان هستند، همگی زیبایی فرش ماشینیرا بیشتر می­کنند.

جالب است بدانید این فرش­ها در رنگ آمیزی نیز سبک خاص خود را دارند. شما در فرش اصفهان رنگ­های سرد را بیشتر از رنگ­ های گرم می­بینید. گروه رنگ­ های آبی و سورمه ­ای، رنگ خاکی و کرم، لاکی و .. ازجمله رنگ­ های به کار رفته در فرش ماشینی اصفهان هستند.

اگر تصمیم بر خرید فرشی سنتی و چشم نواز دارید، پیشنهاد می­کنیم حتماً نگاهی نیز به انواع فرش­های اصفهان بیندازید.