انتخاب رنگ و طرح فرش مناسب با دکوراسیون
بهترین رنگ فرش برای دکوراسیون
زمان مطالعه: 7 دقیقه

فرش مناسب دکوراسیون برای منزل

در این مطلب در مورد انتخاب بهترین رنگ فرش برای دکوراسیون منزل و پذیرایی در خدمت شما خواهیم بود. فرش های ایرانی در هر رنگی در همه جای دنیا به عنوان عضوی جدانشدنی و فوق العاده لوکس در دکوراسیون داخلی به شمار می روند. کف منزل در هر جای خانه بدون فرش نمای خوبی ندارد و می توان با یک فرش ، ظاهر کل خانه را تغییر داد اما گاهی اوقات طرز استفاده از فرش ها کمی افراد را گیج می کند . در ادامه بهترین رنگ فرش برای دکوراسیون و فرش مناسب دکوراسیون اتاق شما را برایتان شرح میدهیم.

 

چه فرشی برای اتاق ما مناسب است؟

چه فرشی برای اتاق ما مناسب است

بسته به اینکه کف پوش شما چیست برای انتخاب فرش مناسب در دکوراسیون خود می توانید این قانون را در منزل رعایت کنید:

اگر منزل شما با سرامیک، پارکت و یا سنگ و موکت پوشیده شده، بهتر است که دور تادور و اطراف فرش شما، کمی تا دیوار خالی بماند.
این امر به بزرگتر به نظر رسیدن فضای شما کمک خواهد کرد و ظاهری آراسته و شکیل تر به منزل شما می دهد.
اگر شما متناسب با مساحت اتاق تان کل آن را فرش کنید و هم اندازه ی محیط آن را فرش کنید شاید آن اتاق گرم تر و پر تر به نظر برسد اما فضایی کاملا سنتی به اتاق تان خواهد داد.

 

معماری منزل و دکوراسیون

بسته به اینکه پلان معماری شما به چه گونه ای طراحی شده است می توانید با کمی خلاقیت فرش مناسب دکوراسیون خود را انتخاب و برای محیط زندگی خود فضایی خاص بیافرینید.
مثلا در برخی از منازل پلان فضایی که قرار است مفروش گردد، به صورت مربع می باشد، شما اگر فرش تان را به صورت مربع سفارش دهید، به زیباتر به نظر رسیدن این فضا و هارمونی میان پلان و فرش کمک به سزایی می کنید.
یا در قسمت ورودی و یا پاگردها می توانید از فرش های دایره ای شکل استفاده نمایید. فرش گرد فضا را دنج تر و صمیمی تر جلوه می دهد و آن را گرم تر می کند. زیرا کسانی که دور این فضا قرار می گیرند، همه به نقطه ی مرکزی آن متمایل هستند و از لحاظ روانی همبستگی جمعی به محیط و افراد القا می شود.

سقف های کاذب یا گچ بری و طراحی های روی سقف امروزه به صورت شکل های هندسی برجسته یا فرورفته در سقف طراحی و اجرا می شوند که شما می توانید این قسمت را که زیر سقف طراحی شده قرار می گیرد را به صورت اینه ای، فرش کنید.

به این معنی که اگر سقف شما چهارگوش، چند ضلعی، دایره ای و یا بیضی شکل می باشد، فرش تان و یا طرحی که در ان بافته شده را بی تاثیر از این عنصر خاص در منزل تان انتخاب نکنید. و با چاشنی خلاقیت طراحی وهویت منزل تان را خاص خودتان کنید.

 

روانشناسی رنگ فرش در دکوراسیون

فرش در دکوراسیون

رنگ از مهم‌ترین و چشمگیرترین فاکتورهای انتخاب فرش برای خانه است. وقتی که برای طراحی دکوراسیون داخلی با انتخاب‌های رنگارنگی از انواع فرش روبه‌رو می‌شویم، تصمیم‌گیری کمی سخت می‌شود. در ادامه مطلب می‌خواهیم به شما کمک کنیم تا بر اساس اصول روانشناسی بهترین رنگ فرش برای دکوراسیون منزلتان را انتخاب کنید و رنگ‎‌ولعاب فرشی خریداری شده، حال خوبی را در خانه به وجودتان منتقل کند.

از آن‌جایی که رنگ‌هایی چون فیلی، خاکستری و یا نقره‌ای جزو رنگ‌های خنثی محسوب می‌شوند؛ با اکثر رنگ‌ها هماهنگ هستند. به همین دلیل افراد با استفاده از فرش فیلی در دکوراسیون می‌توانند تنوع انتخاب بیشتری برای سایر اجزای دکوراسیون داشته باشند.

 

فرش قرمز 

قرمز، رنگی است که احساسات شور و شادی را در ما برانگیخته و به دکوراسیون داخلی فضا زندگی می‌بخشد. هنگامی که به دنبال یک فرش قرمز هستید، ممکن است از قیمت آن نیز نگران شوید. اما در واقع، قیمت فرش قرمز به شما امکان می‌دهد زیبایی این رنگ را در دسترس داشته باشید. این رنگ، در هر قسمتی از فضا، شور و هیجان را به ما القا می‌کند. وقتی که به دنبال یک قصه‌ی عاشقانه برای خانه‌ی خود هستید، فرش قرمز یا همان لاکی گزینه‌ای استثنایی است که با زیبایی و شیوه‌ای شاعرانه، داستان عشقی را زمینه‌ساز می‌کند.

 

روانشناسی رنگ فیلی در دکوراسیون

روانشناسی رنگ فیلی در دکوراسیون

فرش فیلی و به طور کلی طیف رنگی خاکستری نمادی از بزرگی و متانت است. این رنگ خنثی که با اکثر رنگ‌ها هماهنگ می‌شود؛ انتخابی مناسب برای دکوراسیون‌های اسپرت یا کلاسیک است. رنگ طوسی بین سیاه و سفید است و به همین دلیل بسیاری از روانشناسان آن را نشانه‌ای از تعادل می‌دانند.

 

فرش کرم رنگ در دکوراسیون

فرش کرم رنگ یکی از فرش هایی است که محبوبیت زیادی برای طراحان دکوراسیون دارد، این فرش ها به خاطر زمینه ی روشنی که دارند به راحتی در منازل، محیط های اداری و سایر مکان ها استفاده می شوند و میتوانیم به عنوان فرش مناسب دکوراسیون های مدرن از ان ها صحبت کنیم.

 

جادوی رنگی نارنجی در دکوراسیون منزل

یکی از سریع ترین روش ها برای تغییر دکوراسیون اتاق، عوض کردن رنگ فرش هاست.
اگر دوست داشته باشید در روزهای گرم و تابستانی، پنجره ها را باز بگذارید و پرده ها را کنار بزنید تا نور درخشان آفتاب، فضای اتاق را پر کند، پس حتما به استفاده از رنگ نارنجی در دکوراسیون داخلی هم علاقه مند خواهید بود. برای اینکه چنین حسی را همیشه و در تمام فصول سال در محیط حفظ کنید، می توانید از فرش های نارنجی رنگ استفاده نمایید.

 

رنگ سبز در دکوراسیون

رنگ سبز در دکوراسیون

روانشناسان می گویند به این دلیل که سبز از ترکیب رنگ های آبی و زرد تشکیل می شود، درک و فراست، وضوح فکر و اطمینان خاطر را برای تان به ارمغان می آورد.
علاوه بر این برای تمرکز روی آن، چشم نیازی ندارد تا شبکیه را تنظیم کند. به علاوه به دلیل تعادل روانی که در ذهن ایجاد می کند، باعث نگرشی مثبت می شود؛ بنابراین اگر به دنبال احساس ثبات و امنیت در منزل تان هستید این رنگ می تواند بهترین گزینه برای انتخاب فرش شما باشد.

رنگ سرمه ای و دکوراسیون منزل

رنگ سرمه ای و دکوراسیون منزل

سرمه ای یکی از رنگ هایی است که خیلی از ما ایرانی ها آن را برای دکوراسیون منزل مان انتخاب میکنیم زیرا سرمه ای شیک و قاطعانه است. سرمه ای را با چه رنگ هایی میتوانیم ست کنیم؟

یکی از رنگ هایی که با سرمه ای به خوبی ترکیب میشود رنگ قرمز است، میتوانید فرش سرمه ای را با مبلمان زقرمز تا زرشکی که کوسن های سرمه ای دارد هماهنگ کنید. این ترکیب رنگ در دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک معجزه میکند اگر وسایل تزیینی منزل تان هم به رنگ سفید و مشکی باشد که عالی میشود.

 

فرش خاکستری رنگ در دکوراسیون

فرش خاکستری رنگ در دکوراسیون

در ادامه انتخاب بهترین رنگ فرش برای دکوراسیون میرسیم به رنگ خاکستری ، رنگ خاکستری در خانه می‌تواند پس زمینه‌ی خوبی برای دیگر طیف‌های رنگی باشد و وقتی در کنار اکثر رنگ‌های سرد یا گرم قرار بگیرد به خوبی با آن‌ها هماهنگ می‌شود و جلوه‌ی زیباتری به محیط می‌بخشد.

برای مثال برای ایجاد فضایی کلاسیک در پذیرایی از ترکیب رنگ خاکستری و مشکی استفاده کنید. کنار هم قرار گرفتن این دو رنگ محیطی ساده آرامش بخش و درعین حال شیک برای منزلتان فراهم می‌کند. این طرح می‌تواند برای دکوراسیون اتاق خواب یا اتاق مهمان هم ایده مناسبی باشد.

 

فرش هایی با طرح شلوغ و رنگ تیره

اگر در خانه کودک دارید یا حیوانات خانگی نگهداری می کنید یا دارای خانواده ای شلوغ هستید بهتر است از فرشهایی با طرح های شلوغ و رنگ تیره که کثیفی را نمایان نمی کند استفاده کنید. شایان به ذکر است که فرشهای تک رنگ مانند مشکی، قهوه ای مایل به شکلاتی به راحتی لکه های روشن و یا دوده را روی خود نمایان می‌کنند، در نتیجه برای راضی بودن از رنگ محصول فرش ماشینی بهتر است ابتدا محیط داخلی و خارجی خانه بررسی کرده و بعد انتخاب کنید.

 

فرش زرد در دکوراسیون داخلی

فرش ماشینی طرح سلین طلایی
قیمت و مشخصات فرش ماشینی طرح سلین طلایی

در روانشناسی رنگ‌ها زرد نشان دهنده روشنایی است. این رنگ فرش باعث میشود دکوراسیون منازل گرم و صمیمی باشند. به خاطر روشن بودن رنگ زرد، بهتر است این فرش در مکان‌ هایی استفاده شود که رفت و آمد کمتری دارند؛ تا در معرض کثیف و آلودگی قرار نگیرند.

 خصوصیات فرش زرد

فرش های ماشینی زرد، انرژی بخش هستند و این نوع رنگ در طرح های مدرن و سنتی فرش های ماشینی تولید می شوند. امروز این رنگ فرش در تعداد ۷۰۰ الی ۱۲۰۰ شانه تولید و وارد بازار شده اند. از جمله طرح ‌های فرش زرد می توان به طرح: الی، سلاطین و … اشاره نمود.

 

ست کردن وسایل با فرش زرد رنگ

فرش چهل تکه ماشینی کد 0116

استفاده از فرش زرد رنگ در دکوراسیون داخلی حساسیت بسیاری را می‌ طلبد. شما باید رنگ فرش را با مبلمان، طرح کاغذ دیواری، کوسن ها و پرده ها هماهنگ کنید و این کار باعث نشان دادن جلوه فرش ماشینی زرد رنگ شما می شود.

یکی از زیباترین ترکیب رنگ زرد با رنگ طوسی است. این ترکیب رنگ باعث می شود خسته کنندگی رنگ زرد به چشم ها از بین برود و زیبایی دکوراسیون شما افزایش یابد.

به روز رسانی خواهد شد…