فرش ماشینی تبریز
فرش ماشینی تبریز ، سوغات اصیل خطه آذربایجان
زمان مطالعه: 2 دقیقه

شهر با اصالت تبریز، همواره به عنوان یکی از شهرهای قدیمی و شناسنامه دار ایرانی شناخته شده است. جای تعجب ندارد که رهاورد چنین شهری، فرش زیبای ایرانی باشد. این روز­ها در سراسر جهان فرش ماشینی تبریز را به عنوان نمونه­ای اصیل از صنایع دستی ایرانی می­شناسند که نزد اهل هنر، ارزش بسیاری دارد. فرش تبریز، در واقع نمود عینی هوش و ذوق هنرمندان تبریزی است که توانسته است طی سالیان دراز، جایگاه خود را در میان انواع فرش­های ایرانی حفظ نماید.

فرش تبریز، سوغات روزهای دور ایران

اولین فرش­های تبریزی در دوران قبل از حکومت صفوی، بافته و خلق شدند. طرح و نقش بی­ نظیر این فرش­ها و هنر بافندگان تبریزی به حدی ارزشمند بوده و هست که از آن زمان تا به الان، نام فرش و تبریز به هم گره خورده است؛ تا جایی که حتی این سال­ها، فرش ماشینی تبریز، سهم بسیار مهمی در صادرات صنایع دستی ایران به نقاط مختلف جهان داشته است.

اولین فرش­های تبریزی در دوران قبل از حکومت صفوی، بافته و خلق شدند. طرح و نقش بی­نظیر این فرش­ها و هنر بافندگان تبریزی به حدی ارزشمند بوده و هست که از آن زمان تا به الان، نام فرش و تبریز به هم گره خورده است؛ تا جایی که حتی این سال­ها، فرش ماشینی تبریز، سهم بسیار مهمی در صادرات صنایع دستی ایران به نقاط مختلف جهان داشته است.

چرا باید فرش ماشینی تبریز را انتخاب کنیم؟

فرش تبریز

هر چند ایران بزرگ آن قدر هنرمند و تولید کننده حرفه­ای و خوش ذوق فرش، در دامان خود پرورش داده است که به سختی می­توان یک قالی را بر دیگری برتری داد، اما هنوز فرش­های تبریزی ویژگی­ هایی دارند که نظر مشتریان را به سمت خود جلب می­کنند.

یکی از ویژگی­های اصلی فرش تبریز که از سالیان دور مورد توجه بوده، ظرافت در نقش و طرح این فرش­ ها است. امروزه نیز با وجود مکانیزه شدن کارخانه ­های فرش بافی، این ظرافت و زیبایی در بافت فرش­های ماشینی تبریز نیز به چشم می­خورد. وجود طرح­های اصیل ایرانی مانند لچک و ترنج، این فرش ­ها را نزد ایرانیان بسیار محبوب ساخته است. علاوه بر این استفاده از نخ خاب اکریلیک در بافت، باعث دوام و زیبایی بیشتر فرش ماشینی تبریز شده است.

اگر قصد خرید یک فرش ایرانی اصیل را دارید، حتماً در اینجا سری به طرح و نقش­های فرش زیبای تبریز بزنید.