فرش ماشینی کاشان
فرش ماشینی کاشان ، تافته جدا بافته فرش های ایرانی
زمان مطالعه: 2 دقیقه

مگر می­شود صحبت از فرش ایرانی باشد و حرف فرش کاشان به میان نیاید. فرش یکی از اصیل­ ترین صنایع دستی ایرانی است که در سراسر جهان به ظرافت و زیبایی منحصر به فرد خود معروف است. در میان فرش ­های ایرانی، فرش ماشینی کاشان همواره زبان زد بوده است که البته مسئله دور از ذهنی نیست، زیرا کاشان محل تولد فرش در ایران، از سال­ها پیش بوده است و در واقع اولین فرش­های ایرانی در این شهر قدیمی و پرآوازه متولد شده­اند.

فرش کاشان، اعتبار فرش­های ایرانی

فرش کاشان

هنرمندان کاشانی توانسته ­اند در طول سال ­ها به خوبی سلیقه ایرانیان را بشناسند و همگام با تغییراتی که در سبک زندگی و به دنبال آن علایق مردم ایجاد شده است، قدم بردارند. تا جایی که هنوز هم فرش ماشینی کاشان از جمله بهترین و زیباترین طرح­ ها و نقش­ ها را دارد و برای بسیاری از افراد، اولین گزینه خرید است. البته تعداد تولید کنندگان فرش در کاشان، روز به روز افزایش یافته است اما با این حال به نظر می­رسد ذوق و هنر فرش بافی در تمام کاشانی­ ها نهادینه شده است.

تار و پود فرش ماشینی کاشان

فرش کاشان در شانه­ ها و تراکم­ های متفاوت و با استفاده از الیاف گوناگون بافته می­شود. اگر به دنبال فرشی هستید که بیشترین شباهت را با فرش دستبافت داشته باشد باید به سراغ فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه کاشان بروید. ولی تولید کننده­ های کاشانی فرش را در شانه­ های ۷۰۰، ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ نیز عرضه می ­نمایند که فرش­های ۷۰۰ شانه، فروش بالاتری در میان فرش­ های ماشینی دارند.

از دیرباز تار و پود فرش اصیل کاشان از پنبه بوده است اما این روزها، فرش کاشان از الیافی با جنس­های گوناگون شامل پنبه ، پلی­ استر، پلی­ پروپیلن و … بافته می­شود.

اگر قصد خرید فرش ماشینی را دارید می­توانید از مشاوره کارشناسان ما برای انتخاب فرشی با بهترین الیاف و شانه که متناسب با بودجه مورد نظر شما باشد، استفاده نمایید.