ویژگی یک فرش خوب
ویژگی های یک فرش خوب
زمان مطالعه: 4 دقیقه

خصوصیت و ویژگی فرش خوب چیست ؟

فرش ماشینی از مهم ترین اجزای دکوراسیون منزل به حساب می آید که هرفردی که به دنبال خرید جهیزیه و یا تغییر دکوراسیون منزل خود باشد، ابتدا سراغ فرش و مبل می رود تا بتواند دیگر وسایل خانه را با این دو تطبیق دهد و اثاثیه منزل خود را به آسانی با یکدیگر ست کند . خرید فرش ماشینی خوب و باکیفیت ، دغدغه ای مهم در خرید فرش خوب است که در این مقاله شما عزیزان را با ویژگی های فرش خوب آشنا می کنیم تا در هنگام خرید فرش ماشینی مانند یک کارشناس به سراغ فرش دلخواه خود بروید و از اطلاعات کافی برخوردار باشید.

ویژگی های فرش ماشینی خوب

ویژگی های یک فرش خوب

استفاده از الیاف مرغوب در بافت آن ها

شانه و تراکم بالا

قابلیت شستشو داشتن
عدم پرزدهی

ضد آلرژی و حساسیت بودن

دارای مهر استاندارد و ضمانت نامه معتبر بودن

به وسیله ی دستگاه های مدرن و بروز بافته شده باشند

به صورت کلی می توان گفت که کیفیت یک فرش به عواملی مانند جنس الیاف و یا نخ بکار رفته در آن ، دستگاهی که بوسیله ی آن فرش بافته می شود ، شانه و تراکم ، اندازه و رنگ بستگی دارد پس فرشی که دارای تمامی این ویژگی ها از نوع خوبشان باشد به عنوان یک فرش خوب و با کیفیت شناخته می شود.

الیاف و یا نخ فرش

الیاف استفاده شده برای بافت فرش ماشینی تضمین با کیفیت بودن و بی کیفیت بودن در یک فرش است , قبل از هرچیز ابتدا توجه کنید که نخ استفاده شده برای بافت ان فرش چه نوع نخی هست چون هرچه کیفیت الیاف فرش بهتر باشد به مراتب کیفیت فرش انتخابی شما هم بیشتر خواهد بود. در حال حاضر برای پذیرایی سعی کنید نخ فرش اکرلیک هیت ست و برای اشپزخانه و اتاق خواب از فرش هایی با نخ های پلی پروپیلن و پلی اوژن استفاده کنید.

شانه و تراکم فرش

خصوصیت و ویژگی های یک فرش ماشینی خوب

در صورتی که برای خرید فرش محدودیت در میزان هزینه ندارید و به دنبال فرشی با طراحی و نقشه زیبا هستید ، توصیه ما به شما استفاده از فرش ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه است. فرش‌ ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه به علت تراکم بالایی که دارا می‌باشند ، به فرش‌های دستباف شباهت زیادی دارند و به آنها فرش ماشینی طرح دستباف نیز گفته می‌شود.

البته باید مد نظر داشته باشید که هر چه تراکم و تعداد شانه فرش بالاتر می رود ارتفاع خاب فرش کمتر می شود و این دو با هم رابطه عکس دارند.

 قابل شستشو بودن فرش 

یک فرش خوب حتما باید قابلیت شستشو داشته باشد موردی که باید حتما موقع خرید فرش از فروشنده کالا بپرسید قابل شستشو بودن فرش هست.اگر یک فرش از لحاظ کیفیت الیاف در سطح قابل قبولی باشد حتما پس از شستشو آسیبی نمیبینند.

انتخاب فرش با توجه به مکان

خصوصیت و ویژگی های یک فرش ماشینی خوب

مکان استفاده فرش نیز از دیگر ملاک‌های خرید یک فرش خوب است و باید با توجه به مکانی که می‌خواهید در آن فرش پهن شود انتخابی ایده آل و هوشمندانه داشته باشید.

به طور مثال برای آشپزخانه بهترین کفپوش گلیم و گبه خواهد بود و استفاده از فرش‌های ماشینی به علت کثیف شدن زود به زود آشپزخانه کار درستی نیست. استفاده از گلیم و گبه برای آشپزخانه بدلیل شستشوی راحت تر و عدم نمایان کردن کثیفی‌ها مناسب‌تر است. یا در صورتی که می‌خواهید برای اتاق خواب استفاده از فرش‌های سنتی انتخابی مناسب نخواهد بود و باید به سمت فرش‌های مدرن و فانتزی بروید.

فرش را با ابعاد مناسب خریداری کنید

در هنگام خرید باید به این نکته توجه داشته باشید که ابعاد فرش از اندازه اتاق شما کوچک‌تر باشد. بطوریکه فرش زیر مبل‌ها نرود و فضای اتاق را به صورت کامل پوشش ندهد. عدم توجه به این مسئله فضای اتاق را کوچک‌تر نشان می‌دهد و زیبایی آن را از بین می‌برد. پس در صورتی که به دنبال یک دکور زیبا هستید حتما فرش را متناسب با ابعاد جلوی مبل خود خریداری کنید. در اتاق خواب نیز می‌توانید ابعاد را متناسب برای قرارگیری کنار تخت انتخاب کنید.

از کجا یک فرش ماشینی خوب بخریم؟

 

فرش ماشینی خوب را باید از یک فروشگاه معتبر تهیه کنید. برخی از افراد هستند برای قیمت ارزان تر به برخی از فروشگاه ها و یا نمایشگاه های غیر معتبر می روند و بعد از خرید دچار مشکل می شوند، پس ملاک اصلی شما در کنار قیمت مناسب باید کیفیت خوب و اصالت فرش باشد.

شاید بپرسید که کدام نمایشگاه ها معتبر هستند؟

نمایشگاه ها و یا فروشگاه هایی که دارای نمایندگی از کارخانه های معتبر هستند، می توانند گزینه های مناسبی برای خرید یک فرش خوب باشند و شما می توانید با خیال راحت تر اقدام به خرید فرش کنید.

اما پیشنهاد ما برای شما خرید اینترنتی از یکی از بزرگترین فروشگاه های فروش فرش است. فرش امیرکبیر یک انتخاب مطمئن برای شما خواهد بود، چرا که برای محصولات خود ضمانت 3 ساله ارائه می دهد، بنابراین شما خیالتان از این بابت که یک فرش بی عیب و نقص می گیرید، راحت تر خواهد بود.