انواع فرش ماشینی جدید با بهترین نقش و کیفیت
انواع فرش ماشینی جدید را با بهترین نقش و کیفیت بخرید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

انواع فرش ماشینی جدید

امروزه انواع فرش ماشینی جدید در طرح­ ها و نقش ­های مختلف در بازار عرضه می­شوند و گاهی واقعاً خریدار را برای یک خرید دلچسب دچار سردرگمی می­کنند.

 اعلام طرح های پر فروش فرش آسان نیست چرا که امروز،تولیدکنندگان و فروشندگان مختلف مدل‌های‌ گوناگونی را تولید می کنند، همچنین پرفروش‌ترین طرح فرش ماشینی بر اساس منطقه سکونت، فرهنگ و سبک زندگی مردم می‌تواند متفاوت باشد.پرفروش ترین فرش ماشینی کدام است؟ انتخاب و خرید فرش ماشینی از جمله انتخاب‌های‌ دشوار و زمان بر است. تنوع روز افزون طرح‌ها‌ و رنگ‌های‌ فرش نیز انتخاب فرش را دشوار تر می‌کند. به همین علت مشتریان پیش از انتخاب به دنبال بررسی پرفروش ترین فرش ماشینی یا پرفروش ترین طرح‌های‌ فرش ماشینی می گردند.

با گذشت زمان و تغییر سلیقه افراد در انتخاب فرش، طراحان و تولیدکنندگان فرش ماشینی، هر روز دست به نوآورای­ های تازه در این صنعت زدند تا بتوانند همگام با علاقه مشتری پیش بروند. البته این نوآوری­ها تنها در طرح فرش، خود را نشان نداد بلکه الیاف به کار رفته در بافت نیز روز به روز تغییر کردند. پس بهتر است اگر قصد خرید فرش را دارید، قبل از اقدام، تا حدی از انواع طرح و نقش­ها و کیفیت فرش ماشینی جدید آگاهی داشته باشید.

فرش جدید ماشینی با الیاف گوناگون

فرش ماشینی جدید

فرش­های ماشینی این روزها با الیاف گوناگونی بافته می­شوند. به طور کلی سه نوع نخ در بافت فرش استفاده می-شود: نخ تار، نخ پود و نخ خاب. نخ خاب در واقع همان نخی است که طرح و نقش فرش را به ما نشان می­دهد و از جهتی، جنس آن بسیار مهم است. از قدیم، فرش­ها از انواع نخ­های ابریشم و پنبه و پشم و … بافته می­ شدند. اما امروزه نخ­های اکریلیک هیت ست شده نیز از ارزش بالایی در صنعت فرش برخوردار هستند. اگر الیاف فرش ماشینی جدیدی که انتخاب کرده­ اید از این جنس است، می­توانید تا حد زیادی از کیفیت آن مطمئن باشید.

فرش ماشینی جدید با طرح و نقش­های جدید

اولین فرش ­های ایرانی با طرح ­های الهام گرفته شده از طبیعت بافته می­شد. همچنین طرح­ های عشایری نیز در بسیاری از فرش­ها به چشم می ­آمد. اما امروزه فرش ­های ماشینی در طرح­ های بسیار متنوع تری خلق می­شوند. برخی از این طرح­ها شهرت زیادی دارند، مانند طرح افشان، شکارگاه، اسلیمی، خشتی و … اما فرش های ماشینی جدید از این نقش ­های اصیل نیز فراتر رفته و در نتیجه فرش ­های مدرن خلق شده­اند که از نقوش فانتزی و جدید در طراحی و بافت آن­ها استفاده می­ شود. این فرش ­ها رنگ­ های خاص ­تری دارند، اشکال هندسی در نقش ­های آنان به چشم می­خورد و در مجموع ساده ­تر از فرش­ های قدیمی هستند.

فرش ماشینی جدید متناسب با هر سلیقه و سبک زندگی جدید، برای استفاده شما در هر نقطه مکانی و در تمام دوران­ها خلق شده است.

قیمت فرش ماشینی

اصلی‌ترین ویژگی که روی قیمت فرش های ماشینی تاثیرگذار است، شانه و تراکم فرش است. اصولا فرش های با شانه بالا، فرش هایی با ظرافت بیشتر هستند و قیمت بالاتری نسبت به فرش با شانه و تراکم پایین تر دارند.

دو مزیت بزرگ فرش امیرکبیر یکی مشاهده تنوع مدل‌ها و طرح‌ها متناسب با نیاز مشتری و دیگری قیمت تمام شده پایین است.